تلویزیون با به روی آنتن فرستادن تبلیغی طولانی مربوط به یکی از شرکت*های هواپیمایی، برای لحظاتی بیننده خود را غافلگیر کرد. شبکه اول سیما که به عنوان شبکه ملی معرفی می*شود، شامگاه جمعه (اول شهریور ماه) پیش از به روی آنتن فرستادن سریال تاریخی «کلاه پهلوی»، تبلیغی طولانی مدت، با ساختاری خبری را به روی آنتن فرستاد که برای دقایقی بیننده را سردرگم می*کرد که آیا برنامه*ای تلویزیونی و بخشی خبری است یا تبلیغ تلویزیونی.
این آگهی تبلیغاتی نسبتا طولانی، به معرفی یکی از شرکت*های هواپیمایی اختصاص داشت که با حضور دو مهماندار و توضیح درباره*ی نحوه*ی ارائه*ی بلیط*های این شرکت ادامه یافت.
این تبلیغ شرکت هواپیمایی که ساختاری نامتعارف داشت، همچنین در دقایق ابتدایی یادآور آیتم*های برخی برنامه*های طنز تلویزیون بود.
تبلیغ شرکت هواپیمایی که با زیرنویس*های مرتبط هم همراه می*شد، در ادامه زمان پروازهای این شرکت هواپیمایی و … را نیز اعلام کرد!
صداوسیما در حالی به پخش برنامه*های تبلیغاتی روی آورده است که این روزها به شدت با مشکل کمبود بودجه مواجه است و بسیاری از برنامه*های تلویزیونی برای بقا به دنبال جذب اسپانسر هستند.